Komory spalania

0
33

Komory spalania powinny stwarzać warunki umożliwiające ciągłe i ustabilizowane powstawanie mieszanki palnej i jej spalanie we wszystkich dających  się  przewidzieć   warunkach  pracy silnika.   Obciążenia cieplne komór spalania silników turbinowych są bardzo duże, wielokrotnie  większe  niż  w  przestrzeni  paleniskowych wysokoprężnych  kotłów parowych lub komór spalania innych silników spalinowych. Komory spalania silników turbinowych mogą być klasyfikowane według różnych kryteriów, np. zależnie od konstrukcji, charakterystyki procesu roboczego lub typu silnika. Obecnie najszerzej są stosowane komory dzbanowe, pierścieniowe i kombinowane. Wtryskiwacze. Paliwo wewnątrz komór spalania odpowiednio rozpylają wtryskiwacze. Paliwo ze zbiorników samolotowych jest przetłaczane do napędzanej przez silnik pompy, która tłoczy je do wtryskiwaczy pod ciśnieniem ok. 9,8 MPa (100 at). Często w celu polepszenia rozpylania paliwa w komorach spalania niektórych silników stosuje się po dwa wtryskiwacze. Układ wylotowy w silniku turbinowym odprowadza wytwarzane przez silnik spaliny i stwarza warunki ostatecznego ich rozprężania z jednoczesnym zwiększeniem prędkości wypływu. Typowy układ wylotowy tworzą: rura wylotowa, rura przedłużająca (nie zawsze stosowana) i dysza wylotowa.

………
– serwis ekspresów nivona Warszawa
– nauka gry na gitarze klasycznej poznań
– Projektowanie konstrukcji stalowych według Eurokodów
– gabloty muzealne – Paraga Centrum
– gabloty ekspozycyjne Paraga Centrum
– gablota wystawowa Paraga
– kurs trenera personalnego kraków
– gablota korkowa Paraga Centrum
– gabloty szklane Paraga
– gabloty wystawowe Paraga Centrum