Gdy problem rodziny przerasta dorosłego i dziecko

0
22

Gdy problem rodziny przerasta dorosłego i dziecko

W tak trudnych sytuacjach, niezbędna może się okazać terapia rodzinna. W jej wyniku nastolatek jest w stanie uspokoić się, uniknąć nerwicy, stanów lękowych, a dzięki temu może się skupić na nauce, i wyraźnie poprawić swoje wyniki. Rodzic nie powinien oczekiwać poprawy ocen dziecka, bez jednoczesnego wsparcia i dobrej atmosfery domowej. To obszary sprzężone ze sobą, i tylko ciężka praca rodzica wraz z dzieckiem może dać efekty. Pozostają także czynniki niezależne od rodzica. To sama szkoła i sposób jej funkcjonowania. Postawa nauczyciela i kadry pedagogicznej, metody i środki nauczania, organizacja życia szkoły, sposób kontroli pracy uczniów, samokształcenie nauczycieli – wszystko to ma ewidentny wpływ na wyniki dziecka.. Baza dydaktyczna szkoły, a więc pomoce szkolne, podręczniki i sprzęt pozostają nieobojętne na wyniki nastolatka. Wielka odpowiedzialność spada w tym względzie na nauczycieli. Ich postawa, znajomość uczniów, umiejętności pedagogiczne potrafią wydobyć potencjał dziecka, bądź przeciwnie – potrafią go stłamsić. Dlatego wybierając gimnazjum na nastoletniej pociechy, warto wziąć pod uwagę nie tylko bliskość szkoły, ale przede wszystkim wywiad w środowisku. Dobre gimnazja są łatwo rozpoznawalne, cieszą się dobrą sławą i opinią, przekazywaną nawet pocztą pantoflową. Warto sprawdzić również, np. w Internecie, wyniki końcowe testów gimnazjalnych uczniów danej szkoły na tle województwa.